sobota, 28 czerwca 2014

Babeczki z malinami


Sezon na owoce w pełni. Co rusz na targach pojawiają się kolejne sezonowe owoce. Truskawki powoli zaczynają schodzić na dalszy plan, a prym zaczynają wieść u nas maliny i porzeczki. Dziś postanowiłam upiec na podwieczorek kruche babeczki z malinami i czerwonymi porzeczkami.



Kruche babeczki:

2/3 kostki masła
2 żółtka
3 łyżki cukru pudru
1,5 szklanki mąki

Z wyżej wymienionych składników zagnieść ciasto i schłodziś w lodówce min. 30 minut. Po tym czasie wyciąć z rozwałkowanego ciasta krążki i wylepić nimi foremki do babeczek . Piec około 10-15 min w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni.


Upieczone babeczki wystudzić na kratce i delikatnie wyjąć z foremek.



Krem:

Śmietana 30% - 250ml
3 łyzki serka ricotta
1 łyżka cukru pudru
owoce do dekoracji

Korupsy babeczek napełniłam krem ze śmietany kremówki ubitej z serkiem ricotta i odrobiną cukru pudru. Na początku 250ml śmietany 30% ubiłam na sztywno, następnie dodałam do niej 3 łyżki serka ricotta, który wcześniej utarłam w miseczce z 1 łyżką cukru pudru. Takim oto kremem napełniłam babeczki i udekorowałam malinami i porzeczkami. Z tego przepisy wyszło mi około 15 babeczek.

P.S - Jutro wybieram się na nasz Pchli Targ - ciekawe czy coś uda się upolować?:)

Do zobaczenia
Ania



6 komentarzy:

  1. Anius one wygladaja przepysznie!!! ja czasem robie krem z serka mascarpone tez pycha:-))) U mnie dzisiaj czeresienki:-)) Pozdrawiam cieplo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też taki krem robię często hi hi. Czereśnie też muszę wziąć na tapetę:) Pozdrawiam - Ania

      Usuń
  2. Babeczki wygladaja mega apetycznie:) U nas pojawil sie tez agrest-mniam:) Gdybym nie poszalala ostatnio ze starociowymi zakupami,zazdroscilabym pewnie wyprawy,a tak zycze powodzenia i czekam na zdjecia lupow:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agrest też uwielbiam:) mam nadzieję, że coś dziś upoluję, Pozdrawiam - Ania

      Usuń
  3. Mniam pychotki. Ale masz fajnie u mnie brak takich atrakcji a chętnie bym coś upolowała

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapraszam do Włocławka, tu jest co niedzielę;) - Pozdrawiam - Ania

      Usuń