poniedziałek, 25 sierpnia 2014

Ciasto z piwem Żywiec



Już dawno przymierzałam się do upieczenia ciasta z piwem. Konkretnie chodziło mi o ciasto z Guinnessem - w tym celu zakupiłam jakieś dwa miesiące temu butelkę tego piwa i czekałam na wenę. Byłam pewna, że piwo czeka razem ze mną na tą wenę. Jakie jednak było moje zdziwienie, kiedy w poszukiwaniu owego piwa przerzuciła naszą lodówkę około 5 razy - a piwo jakby wyparowało. Po jakiś 30 minutach okazało się, że zostało ono skonsumowane jakiś czas temu przez mojego męża:). No, ale cóż wena już była więc, przystąpiłam do pracy i oto powstało czekoladowe ciasto z piwem Żywiec Bock. inspiracją był dla mnie przepis Nigelli na czekoladowe ciasto z Guinnessem.

Składniki:
250 ml ciemnego piwa Żywiec Bock
250g masła
75g kakao
300g cukru
140 ml kwaśnej śmietany minimum 18%
2 jajka
1 łyżka ekstraktu waniliowego
350g mąki pszennej + łyżka
2 proszku do pieczenia

2 garście malin



W garnku umieścić masło i piwo. Podgrzewać do rozpuszczenia, uważając jednak by się nie zagotowało. Zdjąć z ognia i wsypać cukier oraz przesiane kakao. W osobnym naczyniu ubić kwaśną śmietanę z jajkami i ekstraktem. Wlać do mieszanki piwnej (może być ciepła lecz nie gorąca) i wymieszać dokładnie, a następnie dodać mąkę (przesianą i wymieszaną z proszkiem do pieczenia). Wymieszać. Umyte i osuszone maliny posypać łyżką mąki i delikatnie wmieszać do ciasta. Tortownicę o średnicy 24 cm wyłożyć papierem do pieczenia, a boli wysmarować masłem i oprószyć mąką . Wlać do niej ciasto. Piec w nagrzanym do 180 stopni piekarniku przez ok 45-60 minut (do tzw. suchego patyczka). Upieczone wystudzić na kratce.




Składniki na krem:
250g serka mascarpone
200ml śmietany kremówki
2-3 łyżki cukru pudru
1marakuja


Śmietanę ubić na sztywno. Pod koniec ubijania dodać cukier i nadal ubijać. Następnie dodać serek i miksować jeszcze chwilę do momentu ubicia na sztywno. Na końcu dodać miąższ marakui i wymieszać szpatułką. Krem wyłożyć na ostudzone ciasto i udekorować ulubionymi owocami.

Smacznego.

* Wpis nie jest sponsorowany.


Do zobaczenia
Ania


4 komentarze: